FTL – Faster than light ili Kako sam naučio voljeti i cijeniti posadu broda

Kada spominjemo roguelike igre bilo bi teško ne spomenuti jedan dragulj iz toga žanra. FTL – Faster than light. FTL je top-down roguelike simulator upravljanja svemirskim brodom, kojeg su razvili indie developeri Subset Games. Upravljanje brodom odvija se preko posade broda, odnosno upravljanjem svakog člana posade zasebno.

Preživljavanje u nemilosrdnim uvjetima svemira, od solarnih baklji koje zapale brod i maglica koje kvare brodske sisteme do real-time bitki na samom brodu, u FTLu sve to zahtijeva nevjerojatnu predanost svakom članu ekipe. Ali, o čemu se točno radi?

U dalekoj budućnosti svemirskog osvajanja Galaktička Federacija je na rubu kolapsa. Nakon što je izgubila rat protiv Pobunjenika, koji su većinom ljudi, tvoja posada je presrela podatke koji su kritični za opstanak Federacije. Vaš zadatak je stići do glavne federacijske baze koja se nalazi 8 sektora dalje, izbjegavajući ili boreći se protiv neprijateljskih brodova te rješavajući određene sporove diplomacijom. Naravno, Pobunjenici ne leže okolo čekajući da ih zaskočite.

Rebel Fleet je velika flota koja vas ganja po sektoru i tjera posadu dalje u druge sektore. U slučaju da vam pogoni zakažu ili vas osakate iznenađenja po sektorima, Rebel Fleet Cruiser će vas pokušati pomesti s puta. Puno je jači od uobičajenih brodova, ali ne daje nikakvu nagradu za skoro rijetko uspješnu pobjedu.

U borbi igrač može upravljati brodskim sustavima podjelom powera u potrebne sustave, ali istinski trenutci napetosti ne događaju se kada zapucaju na vas, već kad niste sigurni hoćete li poslati člana posade da brani određenu prostoriju, da ugasi požar ili da pomogne ranjenom članu u dalekoj prostoriji. Puno krivih odluka je potrebno kako bi postali što kvalitetniji kapetan.

Uspješni pogodci vašeg ili neprijateljskog oružja oštećuju trup broda, a pogođene sobe ostaju van funkcije dok ih netko od posade ne popravi. Kada vrijednost trupa dođe do nule vaš ili protivnički brod je uništen. Uništenje ili gameover se dogodi i ako uspijete izgubiti cijelu posadu. Svaki gameover vam automatski briše i save stoga nema nastavljanja i igra se mora početi ispočetka. Naoružajte se strpljenjem!!!

U skoro svakom sektorftlu postoji shop. To je jedino mjesto na kojem možete kupovati stvari za svoj brod. Vaša oaza. Znači ship systems, goriva, streljiva, oružja, drone parts, regrutiranje nove posade i popravak trupa broda za određenu količinu svemirske valute – scraps. Bolje je potrošit, nego plutat u svemiru…

Da se odmah razumijemo, igra je teška. Postoje tri težine igre. Easy, normal i hard. Ovo easy nije nimalo lagano, a preporučio bih ga svima koji tek počinju igrat. Baš kao i nemilosrdna crnina svemira, igra ne oprašta. Mala greška je dovoljna da se zauvijek izgubite u vakuumu svemira stoga odmah budite na oprezu, pauzirajte igru kad zatreba i dobro razmislite o svojim potezima. Za preći igru treba oko dva sata.

Baš kao i meni, mnogim ljubiteljima roguelike igara FTL se predstavio kao vrhunska, napeta i uvijek rado igrana avantura.

Indie kickstarter

Cijelu igru je napravilo dvoje ljudi, Matthew Davis i Justin Ma, vlastitim financijama. Igru su izdali davne 2012. Započeli su kickstarter kampanju, preko koje su je igrači diljem svijeta prepoznali kao jednu od boljih indie igara i skupili, u rekordnom roku, četiri puta više novaca nego što su zamislili. Tako su 2014. izdali i besplatni DLC, Advanced edition, u kojem su dodatno doradili već odlično prihvaćenu igru.

By: Shaa
Edit: Dreadn00b

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s