MOBA i RTS – Dawn Of War 3 donosi zanimljiv pristup RTS multiplayeru

Studio Relic, koji se skoro u potpunosti posvetio RTS žanru, predstavlja Dawn Of War 3, novi nastavak kaotičnog beskrajnog rata u Warhammer 40k svemiru. Promjene u samoj igri su minimalne, ali  kako prenosi Polygon “novosti koje su uveli… u potpunosti mijenjaju cijeli žanr.”

Učenje na greškama

Koliko puta je igru dovršila već standardna taktika early game rusha? Kako bi rekao, u našoj zajednici dobro poznati Bablo aka Khatos:hqdefault

– Uzmem one peone, proletim kroz šumu, uletim ti u bazu sa Yurnerom i adio. Nema ti veze što si mislio! Pa gotov si, zna se, pa šta ti je…

Uz katastrofalne početke, Relic je mislio i na dosadan mid-game, pa čak i na onaj osjećaj nezadovoljstva i ispraznosti na kraju nepotrebno duge partije. Ovakve situacije se često događaju i u MOBAma.

U čemu je caka?

Dakle, multiplayer mode (1v1, 2v2, 3v3) kombinira MOBA i RTS žanr, a svodi se na kontroliranje laneova, napadanje i osvajanje određenih lokacija te upravljanje elitnim postrojbama. Jedini način povećanja prihoda je osvajanje resource točaka koje automatski stvaraju potrebne resurse. anp9zrpmrhtyuhmk-w2560-fa4b4471c3d3c3bbe475f68b42684382aa9cd59a

Kontrola teritorija se proseže kroz svaki aspekt igre čime se traži konstantna dinamika. Elitne postrojbe, koje su okosnica igre, otključavaju se osvajanjem teritorija. Na početku igre, igrač bira tri elitne jedinice, koje uključuje u igru nakon što je osvojio dovoljno “elitnih” bodova. Ovdje se traži taktičnost jer će jeftinije jedinice biti nevjerojatno korisne, ali samo do određenog trenutka kada se neće moći mjeriti sa skupljima i znatno moćnijima.

Ranije poznate taktike poput early rusha sukobit će se sa obrambenim pozicijama i uvjetima koje igrač mora ispuniti prije napadanja. Potrebno je zauzeti određene resource točke, najčešće u sredini mape i istovremeno braniti ključne obrambene točke poput turreta i power generatora. Ove obrambene točke napadač mora uništiti, kako bi mogao napasti HQ.

Budući da jeftinije i ranije jedinice ne mogu izdržati skirmish, a skuplje i kasnije se oslanjaju na upgrade i potporu elitnih jedinica, zaključavanje unutar baze i pravljenje masivne vojske je prestatična i neisplativa taktika.

Igra i uvjeti se mijenjaju kako se osvoji ili obrani teritorij. Od igrača se traži taktička fleksibilnost kroz različite faze igre, ali i istovremeno kontroliranje jedinica na različitim mjestima. Zbogom meta-strategijama… barem zasad.ork-waaagh-1481752426585_1280w

 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s