Očevi Fallouta podijelili svoja iskustva i savjete o svijetu igara

Tim Cain, čovjek koji nam je donio mračni, ali slobodni Fallout svijet i Tramell Ray Isaac, otac Vault boya (Pip Boy) predstavili su kako stvari funkcioniraju u gamerskoj industriji. Uz savjete poput kako napraviti kvalitetan RPG ili kako pristupiti vođenju kreativnog tima, podijelili su i svoja mišljenja o trenutnom stanju svijeta igara.

Cain je u svome izlaganju najavio kako radi na novom naslovu koji bi trebao oduševiti ljubitelje Fallout 1 i 2 te Arcanum igara. Nažalost, budući da je vezan ugovorom, za dodatna objašnjenja sa smješkom je samo izjavio: “Ubili bi me.”

Igre nisu filmovi – Tim Cain

IMG_0158

U svom izlaganju Izrada boljih RPGova: 7 grešaka koje treba izbjegavati, Cain je objasnio svoj pristup izradi RPGa:

– Igra bi trebala dopustiti igračima slobodni odabir onoga što oni žele biti…Igre nisu filmovi, nije svaki NPC u igri ključan za razvoj priče. Ponekad je trgovac samo trgovac, a ne vođa tajne organizacije. Upravo zato što su samo trgovci ili što već, pokušavamo ih prikazati što stvarnije. Neki će vas pozdraviti i dati vam popust ako u njih češće kupujete… neki će vas,  ako ste  recimo necromancer kojeg prati gomila zombija, izbaciti iz trgovine. Te male interakcije ih čine stvarnima, a ne komplicirana pozadinska priča. –

Tijekom svog predavanja Cain je naglasio kako se kvalitetna igra u sistemu nagrađivanja oslanja na psihologiju igrača, a ne na matematičke vrijednosti nasumičnosti. Prema njemu je, na primjer, bolje držati veliki crit dmg, ali mali crit chance zbog čega će igrač dobiti dojam u kojem “kada crita, to se stvarno osjeti”.

You tube, Twitter… oni će vas zgaziti. – Tramell Ray Isaac

Isaac je, u predavanju Zašto mrzim svoj posao podijelio svoja iskustva u vođenju kreativnih timova i puno puta nasmijao publiku svojim pristupom prema Vault Boyu. Budući da je Bethesda kupila sav materijal od Interplaya, prema njegovim riječima “Vault Boy zarađuje više od njega”.

IMG_0171.JPG

Isaac je govorio o odnosu prema radnicima te podijelio osobna iskustva od maltretiranja do pohvala. Jedan od većih problema je takozvani CRUNCH TIME, odnosno kako ga je on objasnio “pretjerano ubijanje od posla zbog tuđih za*eba”.

Jedan od problema s današnjim igrama je i prodavanje nedovršenih igara, koje se popravljaju velikim patchevima i DLC paketima. Svoje mišljenje podijelio je s nama u kratkom intervjuu nakon predavanja:

– Društvene mreže mijenjaju način na koji pristupamo igrama. Kad netko poznat, twitch, you tube ili twitter zvijezda komentira neku igru, ako je igra nedovršena i proizvođači su lagali, svi će to saznat. To jednostavno nije dobar posao. Ne možete to tako raditi. Gubi se povjerenje. Nema poštovanja prema igračima. Premda će zarada od prodaje u prvom danu biti odlična, čim stignu komentari igrača sve će im doć na naplatu. Youtube, Twitter, itd. će vas zgaziti. –

Advertisements

One thought on “Očevi Fallouta podijelili svoja iskustva i savjete o svijetu igara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s